ALKEMISTEN och min morgon...

Ännu en tyst morgon letar sig fram till mig och ruskar min sömn i väg... Yrvaken står jag sedan i dörröppningen till uteplatsen och lyssnar till regnets lätta melodi. Mörkret har ännu sitt fasta grepp där ute, en hund skäller från någonstans i grannskapet, inte ett ljud förutom detta intränger på min privata, lilla stund... Cigarettglöden lyser upp framför mig för varje drag jag tar och röken som blåses ut hänger länge och tyst framför mig och invaggar min utsikt som i en tjock, ogenomtränglig dimma... Bakom mig, inne i köket slutar kaffebryggaren sjunga sin bubblande, puttrande vals och istället med sin tysta uppgivenhet tillkännager att drycken redan blivit klar.
Låtsasvaken, stegar jag mig in i vardagsrummet med den ångande javan i min hand där jag sätter mig ner i soffan för att i lugn och fin takt göra mig redo för att, i morgonens töcken, bege mig in i bokens förtrollande värld. Klivit tas ifrån mig själv och jag äntrar Paulo Coelho`s mästerliga ökenlandskap där den lilla herdepojken letar efter sin skatt i "Alkemisten".
Ett rent ut sagt mästerverk!!!


=)

Kommentarer
Postat av: peter

mums vilken bra bok det är...

2009-12-05 @ 19:36:46
URL: http://vagava.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0