Det är nåt fundamentalt fel med Sverige!

Sitter och fladdrar lite på text TV och fastnar vi sidan 110 där det står:
"Två handikappade pojkar förlorade sin pappa i en arbetsplatsolycka. Men de som hålls ansvariga anser inte att barnen bör få skadestånd eftersom de saknar förmåga att känna sorg och saknad på samma sätt som en frisk person!"
Citat slut!
Hur i hela helvetet kan någon stå bakom ett sådant uttalande?? Vad är det för värld vi har gjort för oss själva när man måste ha med sådana individer att göra?
Tydligen ser de här sin lilla chans att slippa betala ut "onödiga pengar" eftersom det handlar om en grupp människor som redan befinner sig i ett strängt, mycket strängt också, utanförskap. Ännu ett exempel på hur bedrövligt det har blivit i detta landet, detta vackra landet kallat Sverige...
Att fallet ligger två år bakåt i tiden, alltså 2007 och fortfarande inte har lösts, visar bara på ännu större beklagande omständigheter då ingen rättslig apparat för länge sen klivit in och gjort rätt i saken...
Jag vet inte om det bara är mig, men jag skäms något fruktansvärt när jag hör talas om det här och blir arg så det bara bubblar i mig...
Oansädd vilket handikapp dessa pojkar har, så har de rätt till vilken typ av ersättning det månde vara i precis lika stor utsträckning som vilken annan människa som helst i samma situation. Skrämmande att konflikten överhuvudtaget finns! Det handlar om människovärdet, för i helvetet och att någon gör den bedömningen som uttalas här borde ju i sig vara av straffskyldig art, eller???

Kommentarer
Postat av: Maud

Jag blir chockad! Eller blir egentligen det!?

2009-12-03 @ 22:29:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0