Julhandel!

Ja, julklappar är det! Och många blir det...
Det ironiska i situationen är, att ju mer man handlar ju roligare är det. I dag till exempel, så blev jag tvungen att lägga band på mig för att inte dra iväg fullständigt bland alla butiker och affärer. Tusenlapparna bara sugs i väg utan hejd och det är just detta som jag egentligen är så i mot när det gäller julens alla kommerser. Men det är klart, handlar man till någon man tycker om och som betyder något i ens liv, ja då spelar det faktiskt ingen större roll...
Annars om året, när jag skall ut på "streeten" och shoppa lite, så fylls jag av en konstig sorts snålhet som kan hålla mig tillbaka från att köpa en hel del saker, men icke under julhandeln. Här och nu när december börjar dras mot sin mitt, så är det som om allt bara släpper... Tankarna kring den stundande efterjulstiden och huruvida vi skall klara oss genom fram till nästa lön, är som bortblåst, existerar inte precis som strutsens verklighetsuppfattning där den står med skallen djupt begraven i marken - så, vägrar jag se framåt under julen... Väl, det har ju fungerat under tidigare år, så varför inte nu också...?
God jul!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0