Vita skuggor

Att ha bevittnat fallet, sitt eget fall vill säga, kan nog inte vara mer än rätt...
Kanske inte låter helt korrekt i vissa öron och gör väl inte det i mina heller - om jag inte visste bakgrunden. Den kommer ju från mig, så visst...
Själva fallet i sig är väl inte det viktiga utan, det lär vara uppståndelsen därefter, vägen tillbaka, den som alla i dessa fotspår bävar för och som gör det så olidligt svårt att ta till sig. För som om inte det är nog att man är själabruten enda in i märgen, helt utan kontaktnät eller andra stödomgärder, så skall man alltså resa sig från den dammiga marken, borsta sina kläder anständiga och börja städa upp i ett veritabelt kaos. Uppgiften kan tyckas monstruös och är det också - men den är dock där för att utföras, och ingen annan än jag själv förväntar mig att målet skall uppnås.
Genom giftets tillvaro försöker man hålla huvudet över den blodröda yta, smutstäckt och vidrig flyter minnena från glömskans gårdag, och framtiden lyser mäktigt svart... Det finns inte och har aldrig funnits någon plats för mig här! Ekot är det enda som skälver i ens medvetande där man ligger i tron att man simmar, när man i självaste verket sjunker med munnen öppen. Inte ens när tiden dämrar sina skuggor för att vila i skymningen ser jag klart det jag nog borde se, för att se, det jag skulle behöva sätt... Men icke, jag hade redan fallit och befann mig undanröjd från mitt eget liv och kunde endast se den döda dansa genom skuggan av mig själv...
Hädanefter gick det ack så mycket värre  - mycket sämre än min egen föreställning om ett kylslaget helvete...
Jaa, det finns en oändlighet av uttrycks former inom en människas emotionella flimmer, där många av oss går förlorade i brist på igenkänning av sitt eget jag. Jag tror på sökandet, den del av mig som finns någonstans bakom fridens linjer där jag ser mig själv väntandes, omgiven av vita skuggor - inte olikt ljus...

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hej Kjell! Kul att du gillar min blogg.. Härligt att du har börjat blogga =) Det är skönt att skriva av sig ibland.



Om du vill länka.. Gå in på översikt därifrån du skapar nytt inlägg.. Gå på SKAPA och LÄNK.. Där sjkriver du in URL: http://www.fysisk.blogg.se ett NAMN som kommer synas på din sida, och en beskrivning om du vill ha det.



Sen är det bara att lägga till. =)

Om du går in på ARKIV och LÄNKAR istället kan du göra samma sak men oxo ta bort gamla länkar som du inte vill ha..



Hoppas du får en fortsatt underbar dag.. trots Söndag..he.. Men lite träning kan alltid hjälpa att piffa upp humöret. Kör hårt!



/Mikaela

2009-11-29 @ 09:30:57
URL: http://fysisk.blogg.se/
Postat av: Sophie

du skriver väldigt vackert , även om det är brutalt ärliga ord , så är det utan motstycke ofartbart vackert.

2009-11-29 @ 13:49:03
URL: http://ordinarysophie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0