Konsten att inte underskatta ett rått ägg!

Så har ännu en ny dag kommit till dörren och väckt det lilla hushållet. Hunden och tjejen har redan åkt i väg till stallet för att göra sina plikter medan en annan sitter kvar i soffan och njuter av det nybrygda kaffet och den stillhet som återstår efter tramp och påklädnad och allt vad det är. Morgonens sköna tystnad och stillhet är för mig en lyxartikel i klass med allt annat i mitt liv som har en innebörd. "konsten att inte underskatta ett rått ägg" har sin grund i denna stund, då jag känner mig som mest levande...
Friställd från yttre påtryckningar låter jag mig hänföras av gryningens första fingrar som sprätar över den murkna himlen, som likt ett fältslag står och väger från sida till sida i sitt oundvikliga öde, där utgången förvisso är okänd, men alltid lika attraherande, ändå. Mycket likt det det ägg som ligger och skvalpar i glaset framför mig. Dess effekt är också given men inte förrän i efterhand, då slaget kämpats och ljuset äntligen trängt bort nattens dyster från ögonens trötta syn...
God morgon hela världen och välkommen till spillrans ny och oanvänd dag - nu är det upp till oss hur vi vill ha det!
=)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Troligen en av de bättre metaforerna!



Dock bör det beaktas att kroppen förmåga att tillgodogöra sig äggets protein är mkt sämre när ägget är rått. Men vad gör man inte för känslan =)

2009-11-28 @ 09:57:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0