På jobbet...

Den här helgen är en sånn som inte har så alltför mycket skrivet i mina stjärnor. Det är min jobbhelg och eftersom jag då har hela dygn på schemat så är det ganska självsagt vad som kommer att ske...
Har även med hunden på jobbet, Tazzmania som hon heter efter "the Tazmanian devil" därför att hon får sina otämjda ryck in i mellenåt, =) Trevligt med sällskap blir det ju!
Annars så består då ett dygn på mitt jobb att få han jag jobbar hos/för (har aldrig helt satt mig in i den rätta beskrivningen!) att ha en så vanlig vardag som möjligt. Han är handikappad och helt beroende av oss som jobbar i stort sätt allt. Ett mycket trevligt jobb. Krävande till tider, men det väger alltid upp på den positiva sidan när man sluträknar perioder - och då menar jag inte pängamässigt utan kvalitetsmässigt. Exakt hur mycket detta jobbet ger mig som person, får jag låta vara osagt, men det fyller mig oerhört mycket tacksamheter i clivet i övrigt...
Nej, folkens, nu måste jag i väg... det står städning på programmet vilket inte precis är den bästa sidan av timmarna som fyller ut agendan, men men, va fan, så e det!

Ha en strålande dag!

=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0