På morgonen...

Det är mycket som faktiskt bara "passerar revy" när man fylld av trötthetens slummer åker så gott som i blindo till jobbet under morgonens första timmar. Ibland kanske man till och med borde tacka någon Gud för att man överhuvudtaget klarat av att undvika en hel del trafik man nästan inte ens har lagt märke till (förhoppningsvis gäller inte samma zombiefierade tillstånd mina medtrafikanter!)!
Men som tur är ställer jag mig inte till denna kategori människor, jag är nämligen ganska pigg i mitt morgonliv och befinner mig i ett vaket tillstånd goda halvannan timme innan min bilfärd tar sin början. Med mig när jag väl sätter mig i bilen är alltid kameran som ju numera finns inbyggd i så gott som var och varenda mobiltelefon, och även om kvaliteten dessa små kompakta kameror kan erbjuda håller ett visst undermåligt mått, så kan man ju alltid packa upp det "allsmäktiga" Photshop! Med lite enkla manövreringar och lite stilfull navigering går det alldeles utmärkt bra att piffa upp vilken diffus "möckabild" som helst innan det nybrygda kaffet som står i koppen bredvid ens har hunnit börja tanken på att svalna. Teknikens monstruösa metoder och nyanser har öppnat dörrar till oanade rum för oss, den vanliga människan, och har man bara ögonen öppna så finns det oändligt med guldklimpar som man passerar till och med när man utför den ringaste sak i världen: att ta sig till jobbet. Det kan vara en buske, ett dimstråk som tar sig en lite ovan slinga kring ett höstfallet träd eller en grå suddig äng som präglas av nattens härjande eller som här ovan, en kulle med lite enstaka träd som vilar i oändligheten strax intill påfarten till E6:an på vägen mot Göteborg från Halmstad.
=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0