Ullared!

I går kväll befann jag mig i en lugn stund i soffan, tv-soffan förövrigt och gjorde misstaget att börja zappa runt lite på de olika kanalerna. Efter att ha bläddrat lite så av någon oförklarlig grund fastnade jag på 5:ans Ullared... Till saken, kanske jag kan framföra för mitt eget försvar är att jag nu bor inom rimligt bilavstånd dit och är där och shopar själv ungefär en gång varannan månad. Så min nyfikenhet var väckt redan där förutom alla dessa trailers till den stundande serien som fladdrat på skärmen i tid och otid.
Väl, som sagt var så fastnade min uppmärksomhet på detta "show". Och vilken jävla show! Det är mig helt obegripligt, fullstaändigt tabiat i sin ides linda hur man i helvetet kan spendera sin fria tid att sitta och glo på ett program där drösvis med olika människor springer runt och shoppar??? Är vi så totalförlamade i våran fantasi att vi behöver utsättas för sånt??? Hörte också (till min stora förfäran!!) att seriens första episod i alla fall hade fångat in över en miljon tittare!!! Skrämmande!!!
Själva ideen, konceptet saknar ju totalt substans där produktionen försöker vaska fram färgrika personligheter bland urbönder som tillnärmelsevis liknar förståndsfattiga krapyl som uppenbarligen har en sådan nersatt IQ- verksamhet så att det hela framstår på gränsen till någon sorts ofredande. Lika hänsynslöst skapande tycker det mig vara att de också kan kosta på sig att slänga in ett gäng B och C celebriteter som cruiser runt inne på centeret och låtsas vara stormförtjusta över det faktum att de råkar vara DÄR...PÅ GE-KÅS!!! Ungefär som om de är på ett jävla semesterparadis!!!
Vart i helvetet vi är på väg i dagens samhälle kan jag helt enkelt inte svara på och för all del, vore det inte nyttigt om någon djävla instans kunde förbjuda den demoraliseringen av oss människor som tv-producenterna bedriver?
Ha ha ha, shit säger jag bara!!!!

Kommentarer
Postat av: Katarina

Skrattar gott åt din blogg :)Jag har inte sett detta helt idiotiska program men har undrat mycket över, varför gör man ett tv program om Ullared???Jag har aldrig varit där och tänker inte åka dit heller om jag inte skulle ha vägarna förbi...Visst undrar man vem som kom på att göra detta????

Ha en bra dag!

Kram//Katarina

2009-11-25 @ 10:26:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0