Personlig kista (med guld) under regnbågens valv!

På flera sätt var det en befrielse att ta av sig masken. När celldörren slogs igen varje kväll antog jag mitt verkliga jag - det jaget som då var blivit mig främmande, men som igenkänns idag.
Långt vidare skulle jag aldrig kunna förklarat för någon då det som seglar fram längs knappsatsen nu, utan det är återigen ett av de bevis som singlat ner i mig genom passerade år.
Men en subtil visshet besatt jag nog även då, någonting som fick min nyfikenhet att skallra och ge ifrån sig ett ljud, ett som väckte mig, fick mig framåt och åter framåt.
Ännu en gång ser jag framför mig idag det jag trodde mig ana under svåra år och tider. Hemligheten vilar i en inre tro på sin egen lilla "personliga kista under regnbågens valv..."
Som alla vet som befunnit sig på samma sida av både lagen och livet, så är det mer krävande än man kan ana att stå sina kast med flaggan något så när i topp.
När havet stormar kring livets utkant, är det tal om hårda tag. Små, om än några alls, utrymmen ges för inre frid, lugn eller harmoniska flöden i en trängtande kropp - själ. Som med allting annat som befinner sig i fritt fall, så ökar hastigheten markant utför...
Men på samma gång kändes det som en mer "levande process" - organisk - ju längre tiden gick.
Fröna som såddes medan tid passerade i fängelset, slog rot i den goda jorden som spräckte ytor i mig under stunder av klarsyn, vilja och motivation (glädje?) - och jag glömde dem aldrig.
På sätt som låter sig beskrivas svårligen, fanns de även med i någon sorts bakgrund då jag tog stegen ut, återigen i den ringa friheten jag såg existera.
En ny del av mig växte sig fri från den inre tvång jag var fjättrad vid.
Jag kunde inte skapa min egen utveckling förvisso, ty slaven i mig ägde skarpa stycken ammunition, men från de bakre leden stred jag för allt vad remmar och tyger kunde klara av att hålla; det fanns en skiljelinje jag skådade en bit längre fram som jag skönjde som min egen personliga kista under regnbågens valv...
Jag skulle hitta mig själv - genom mig själv!

Kommentarer
Postat av: rebecca

haft en bra dag? :)

2010-12-10 @ 23:22:45
URL: http://rebeccamalmberg.blogg.se/
Postat av: Kjell

:-)

Den har varit toppen!!!

2010-12-10 @ 23:52:42
URL: http://ktorum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0