Det svarta hjärta höll på att dö.

Inom dikten upptäckte jag vägar jag aldrig visste om förut. Nya världar öppnade sina vyer precis framför mina ögon lika självklart som den påföljande natten efter dagen.
Aldrig hade jag förut slagits av någon liknande känsla av frihet, fullständig och äkta till den grad som uppenbarade sig bakom det skrivna ordet!
Kraften var av en ny och otroligt spännande natur. Det kändes som att få uppleva en ny födelse...

Allt jag saknade ändade upp här. Som att komma in till ett uppvärmt badkar från den strida isstormen lät jag mina knutar stryka sina segel mot mina kvästade element. Naturen jag trodde mig besitta, rann av som iskristaller under den värmande vårsolen och äntligen, äntligen kunde mina lungor fyllas med luft!
Mina outtömliga lager av material (så bestod sig känslan i mig) formligen strömmade ur varje por i min kropp, min själ och allt kunde jag styra genom mina känslors makt - de som i så alldeles för många och långa år legat undertryckt i mina kallaste vrån.
Från den punkt jag stod på nu kunde jag inte förlora. Härifrån fanns det inget att luta mig tillbaka på som inte skulle bära min vikt. Allt som fanns var framför mig i en nyans jag glömt existerade...
Känslor och dess vidsträckta spekter, så som de artar sig i mig, tillhörde ett svårtolkat släkte och som inte ville låta sig dissekeras i onödan. Jag fann min väg genom diktens bildspel där den konstnärligt friheten stod att vidhålla sina makter.
Genom att bygga upp ett känslospel, insvept i poesins värmande kappa, stod jag häpen och förbryllad i min egen sanna natur.
Svaren jag letat efter låg där lika plötsligt och oväntat som mitt liv rasat samman så många år tidigare och jag hittade äntligen min stig under led-ljusens klara spår.
Allt som fordrades var ett lugnt sinne och det hjärtats nyfikenhet jag bar på. Jag hade allt framför mig (bakom mig!), inte ens viljan behövde jag söka efter...
Allt fanns i elden som aldrig förut flammat upp så tydligt som nu - det svarta hjärtat höll på att dö...

Kommentarer
Postat av: lie

sv, Tack så mycket:)

2010-12-15 @ 20:13:45
URL: http://lievoni.blogg.se/
Postat av: Luu

Haha, ja nog lyckas det här jävla livet föra med sig ansvar hur lagligt/olagligt man än väljer att leva det på. Men sen kan man ju lägga på en skön inställning och inte ta allt så damn serious ;) du är grymt bra på att skriva förresten.

2010-12-15 @ 23:36:09
URL: http://chanialuu.se
Postat av: Keily

Hej! Jag ville bara kika in & tipsa om min blogg hos dig.

Tror nog att du kan hitta något som intresserar dig! :)

Beskriver min blogg som en stor fet goodiebag.

Hoppas inte min reklam stör. Bara att ta bort det isåfall!



Ha en fortsatt bra dag. Kram! / Keily

2010-12-16 @ 14:08:30
URL: http://keily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0