Se med känslan...

Strategier är såklart en självklar del i resan. Sakteligen rullade polletten ner i mig, jag började se hur möjligheterna skingrade sig från dimmorna som vävde sina täta slöjor överallt omkring mig. Känslan var inte alls olik den man betas av när man driver runt i ett skogsområde i täta dimmor och man når fram till en sänka och den vita tjocka massan tunnas ut precis framför ens ögon...

Glädjen som kom uppfyllandes var omisskännlig, stor och allestädes närvarande. Impulserna strömmade kring och- i mig när mina ögon nåddes av detta mäktiga skeendet att kunna "se med känslan." Stora saker var på väg att avslöjas i det liv som fallit i glömska i många år. Märkliga händelser var på gång!
Öppenhet, allt prat man hört talas om upp genom år och tider, om hur öppenhet var viktigt för en människas liv, fick en mening när jag själv lyfte upp definitionen i min famn och lät den "bolla med mig".
En helt ny sida dämrade för mig då jag vände om på den verkligheten jag ägde och antog utmaningen om öppenhet överför mig själv. Ytterligare en "spegelvändning" - och nya visioner lät inte sig vänta, eller hållas.
Saknad visade sig vara en kärleksförklaring.
En sprängande lust steg upp i mig då mina gamla rum badades i belysning från nysprungna knoppar av insikter om vad mina "svarta hål" bestod i. Ett väsen tar sin form ur det monster som visade sig vara gömd bakom min insida...
Saknad - skulle få lov att presentera sig med hela sin storhet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0