Dagen efter...

Dagen och det nya året till all sin ära, men i dag känns som en ganska tung dag, om man får lov att uttrycka sig så. Inga bakfylla på något sätt och vis, och av helt naturliga orsaker eftersom jag ej konsumerar alkoholhaltiga drycker. Men det blev sent i går/natt. I det glada sällskap som avslutade 2009 var det inte lätt att hålla igen och fånga sitt förnuft och bege sig hem till vettig tid. Att jag skulle upp redan vid halvsju tiden tycktes mig vara fullständigt likgiltigt så det blev "singstar" och andra spel och lekar till sena timmar. Jag fick handgripligen kasta in handduken vid halvfyra tiden och sitter här nu med hundhuvudet tungt i mitt knä. Har svårt att i nuläget se hur den här arbetsdagen (som ju varar till i morgon förmiddag...) skall kunda fungera normalt..? Jag har inte varit bakfull på över femton år men i dag återfinns en känsla jag med lätthet kan associera med vissa dagar från den tiden, ha ha ha. Fast nu med ett "ha ha ha" efter den skrivna frasen!
Men i det stora hela blev gårdagen ett mycket lyckat kapitel och ett fint avslut på det gamla året. Tillsammans med goda vänner och våran älskade hund, lilla TAZZMANIA, åt vi kungskrabba, räkor och laxkanaper och drack musserande. Godis skålen sinade allt mer eftersom kvällen led och kamerorna lär vara fulla med olika vittnesmål som kanske inte alla närvarande vill uppskatta lika mycket när de börjar "poppa upp" på facebook...;-)
Men det blev sent, som sagt, och i dag sliter nog även den nyktraste i laget lite. men men, det är ju bara nyår en gång om året, så det får vi väl ta!


:-)

Kommentarer
Postat av: Irene

Min venn !!! Jag er så glad for at ha hittad dig igjen <3 <3 <3 !!!!

2010-01-01 @ 14:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0