Förkyld, men vad då??

I dag händer det inte så där värst mycket, faktiskt. En sådan dag är det då det inte finns någonting fast att fästa sig vid och jag har bestämt mig för att spendera den mest möjligt inomhus. Jobbet är avklarat sedan klockan tolv, så det är med gott samvete jag lämnar in mina ådror och ser hur vattnet droppar stilla mot ett slut från åderspetsen ner i den allt stillsammare ytan...
En annan grej som gör mitt beslut om att ingenting göra är, den förkylning som "förlamat" delar av min fysik. Mindre sjukdomsinslag kan göra mig deppig värre, så det är tur det är långt mellan intervallerna, ha ha... Nej, som de allra flesta andra människor så trivs inte jag heller i sjukdomstillstånd. Det berövar mig (framförallt!) friheten att kunde träna, vilket i sig är skäl nog för att knappt vilja lämna sängen om morgonen. Allting smakar...ingenting. Mina smaklökar är slagit helt ur sina normala gängor och jag tappar även aptiten om dagarna, vilket inte heller är så värst roligt. Inte ens kaffet ger mig annat än vetskapen att jag tillför min kropp den, och hur smaklöst är inte det på en skala??
Men hör ni, jag skall inte klaga, för jag är glad över det jag har och det ni, mina vänner, det säger allt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0