Så nu börjar den riktiga resan!

För att komma närmare mig själv, mitt emotionella jag, måste det till en ändring i skrivandet från och med nu (och de två senaste inläggen...).
Den rent fysiska resan har nu kommit fram till den punkt då inte så värst mycket mera finns att säga, utan nu handlar det om att nå in i djupet - vilket kräver en annan sorts ammunition, kommunikation.
En annan dimension kanske är ett bättre vald ord för det "liv" som lever fritt inom oss alla - och i den andan mig. Att nå fram till denna - min kärna - har jag inga andra verktyg än det transparenta världsspråket inom poesi kan erbjuda mig, där tusen känslors trådar vävs samman till nösten jag egenhändigt och med försiktigt lagd hand, nystar in och klär i mitt hjärta.
För när allt kommer omkring så finner jag mig som det krossade glaset, spridd för dagen i tusentals klart skurna bitar och bara väntar på rörelsen som skall samla dem samman och göra de (mig) hel igen.
Det svåra börjar här. Det viktiga steget har redan tagits och tillvaratagits - nu återstår endast resten...att samla det diffusa, subtila, den emotionella vävnad som flytande i mig vägrar att ge sig till känna i mina trasiga fönster. Här börjar den egentliga resan för mig och som är den svåraste biten att förmedla på rak väg. Jag är även skyldig min samtid och mina samtida detta!

Därför börjar nu världen att förändras, den världen jag kommer skriva om; jag kommer söka mina spår genom poesins evinnerligt flyktiga (tillsynes) vägar. Och trots den flummiga framtoning som lär komma för dagen, så tjänar det ett syfte - mitt syfte - att bli hel igen, så gott det går!
Jag vägrar låta mig besegras av det jag inte känner igen i mig själv, det ligger helt enkelt inte för mig, för det är livet alldeles för stort och för den delen, härligt.
Jag söker genom fortsättningen svaren på frågorna jag inte ens vet att ställa av den enkelhetens förklaring att jag känner dess liv röra sig inom mig och måste få veta varti den bottnar...

Kommentarer
Postat av: Micke

Äntligen är du igång igen :) sweet och bra innehåll som vanligt..

2010-07-08 @ 16:40:03
Postat av: Kjell

:-)

Kul att höra Micke! :-)

2010-07-08 @ 16:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0