Allt är noggrant uträknat...

Jag har aldrig skrivit i klartext. Jag finner ingen större glädje i det och ser för mig hur själva processen kapitulerar under sådana former. Sedan tycker jag mig äga en något större respekt för mig själv och det liv jag levt, för att korta ner innehållet till en grad som - för mig - inte känns bekvämt. Det finns ett otal nyanser att visa hänsyn till, också, som kräver behandling i form av ord, för att skipa den rättvisa, inför ens egen hållning. Visst, på mina dokument-filer på datorn ligger det det allehanda alster som bär en mycket mer utpräglad "pang-på-bara" metodik när det handlar om innehåll, absolut. Men dessa är jag inte alls redo för att dela med mig av - än!

En annan sida, en sida som kräver begrundande är, att jag i mycket också skräms av mitt tillbaka-lagda leverne. Faktiskt till en så pass stor del att jag på ingalunda sätt och vis ens står i begrepp av, att lägga ut sådant, helt utan vidare. Ett visst mått av mystik gäller även för egen del att tillgodoses för att hålla liv i den gamla luckan. Och allt eftersom tiden har sin gång, vet man heller aldrig vad som spräcker ytan på den leriga åkern...
När man mellan varven, får besök av det beryktade "flowet", blir det nödvändigt att låta hanen vila något snäpp, så man inte dras med till utrymmen i en själv, som inte är redo att få sitt ljus kastad på en. Det händer oftare än sällan, att man sitter där inbunden i minnenas skam-grepp och låter sig hänföras till "bakom fiendens linjer". Den fiende som ligger på vila inom mig. För processandet har ett krav som går löpande på min röda tråd; att jag är redo i mig själv. Det tycks ibland mig vara en finurlighet att, som 40 åring prata om "att vara redo" eller "att inte vara redo", men så är det. Livet är komplext och ödmjukhetens landmarker gräver sig djupt djupt in i oss människor. Låt mig vara åtminstone en av dem som uttrycker detta.
Så, för dem som måtte tycka att jag lämnar ut mig själv i för stor utsträckning med mitt bloggande; nej, det gör jag inte. Det ligger så oändligt mycket mer bakom den fasad ni läser om här och allt, precis allt, är väldigt noggrant uträknat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0