Man måste ju leva också!

Calipo-mätte mig i går på gymmet och fick där fram att jag sjunkit ytterligare nästan 3% i kroppsfetter. Ligger nu på dryga 12% vilket intygar att min träning ger resultat! Roligt!
Tidiga morgon promenader varvat med ganska hårda gym-pass (samt så där balanserad kost!) är en melodi som är relativt samstämt, inget att tala om.
Sen min förra mätning som var i februari har jag alltså sjunkit i fettvikt och gått upp 1 kilo i muskelvikt vilket jag tycker känns jättebra. Ligger nu på 84 kilo mot då 83. Alltså både upp och ner i vikt!
När jag nu ser på min träning det senaste halvåret lite drygt, så börjar jag förstå hur mycket engagemang, dedikation och insatser som krävs för de som tävlar inom fitness och kroppsbyggar idrotter. Helt galet hur de måste hålla på och offra för att nå dessa fantastiska resultat de till synes klarar. De har alla min största och fullaste respekt.
Om jag nu skall sikta in mig på ytterligare mål och förbättringar så måste jag börja se över kosten ordentligt, för det är där jag tenderar att falla. Jag gillar alldeles för mycket att inta min pizza och andra snabba, lite lätt flottiga rätter och för närvarande är jag nog inte helt intresserad av att ge upp dessa "sköna små stunder", ha ha ha...
Man måste ju leva också! Och inte bara leva utan även samleva, och vad min bättre hälft skulle tycka om jag höjde min träning ytterligare ett par snäpp, vet jag inte om jag vill tänka på just nu...
Nej, för min del är det nog viktigast att ha mest kul genom min träning och undvika "tvånget" som kan rama in det hela. Som sagt; man måste ju leva lite också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0