"Sugisar" till min hjälp!

Nu när jag är nere på så lågt antal cigg om dagen (har gått från dryga 20 till 4-5 stycken!) så är det lättare att "se" hur många av dem jag verkligen behöver. De som verkar "tjäna ett syfte" är morgoncigaretten och sen efter det... vet jag ärligt talat inte.
Min metod att använda i det här sammanhanget är att trappa ner, stegvis. Om jag tar på mig en månads tid för att sluta röka, ja så gör inte det mig så himla mycket - bara det blir gjort. Nu om dagarna så använder jag mig av sugtabletter med nikotin. Jag är medveten om att jag i det läget tillför min kropp nikotinska ämnen, men det primära målet är i dagsläget att lämna rökandet bakom mig. Allt annat tar jag sen.
Det går bra så här långt. I dag röker jag en halv cigg och när suget kommer över mig efter det så tar jag till "sugisarna". 3 sugisar på de kommande behoven sen andra halvan av den första ciggen. Lite löjlig struktur är det, det är jag medveten om, men den här gången skall det bara gå och då är jag beredd att ta till lite olika metoder. Och denna verkar fungera bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0