Ändring till följd av "nya vindar!"

Ett annat återkommande i mina tankar är, hur livet kantas av olika faser. Det är ett fascinerande faktum att se dem för vad de är, därför att de FINNS!
Jag tycker det även vilar ett visst mått av trygghet att veta om detta också, en sorts säkerhet om att det alltid kommer "nya vindar" lite längre fram längs med livets stig.
Som nu, när jag lägger cigaretterna bakom mig. Nu skall jag inte fortsätta tjata om just det den här gången, utan nu tänkte jag forma en annan ide som ligger mig varmt m hjärtat: just det, träningen. Med ciggen borttagen ur bilden tänker jag lägga till löpning i mitt tränings-schema. Ett spännande nytt inslag, om ni frågar mig!
Min träning fram tills nu, har ju för det mesta bestått ut av "att bygga massa", och alltså inte mycket av konditionsträning alls. Det närmaste jag varit den delen är promenaderna jag hållit på med. Men då såklart i ett annat syfte; fettförbränning.
Men numera skall det alltså in en till dimension; konditionsträning.
Skall bli kul att se hur kroppen svarar, för det är ju inte så att jag skall minimera styrketräningsmomentet. Nej, inte alls eller snarare tvärt om. Förmodligen kommer jag nu att palla mera på den fronten...
Men nu blir det lite omstrukturering kring hela träningsbiten, såklart. Ideerna går åt att dra ner på promenaderna och som motdrag lägga in löpning. Det tycker jag låter lockande och det är allt som spelar roll, eftersom det ju är min egen träning det handlar om, he he he...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0