Starka som livet självt!

Trots att jag relativt ofta berör områden som handlar om dåliga måenden och då kanske i synnerhet mitt egna, så är jag idag långt ifrån det stadiet kommen. Skulle man möjligtvis inte kunna tro, men så är faktiskt fallet. Sannolikheten är nog stor att det just är därför det blir som det blir med mina inlägg...
Men sakta och (antagligen) sent omsider sjunker teman undan för undan likt den uppåtgående dagern och skiftningarna blir ofrånkomliga. Ett härligt mönster tycker jag, som livet gett till skänks. För när allting kommer till kritan så är ingen av oss mer än den enklaste av människor.
Som nämnts så mår jag långt ifrån dåligt nu för tiden. Jag har sen länge lagt mina mörker bakom mig och lever på många sätt "vetebullsdagar" ut till fingerspetsarna.
När tankarna samlats och fokus planterats i solid mark, så är jag i dag på "toppen av mitt livs form" - på många olika sätt. Det har faktiskt tagit mig kring 40 år att bli fri från alla min barndoms mödor och efterföljande konsekvenser. Och där är jag i dag.
Det är därför det betyder så mycket för mig, samt tar den plats det gör; tankar kring de sämre delar av måendet.
Sen den dagen jag lade allt jag själv kunde åt sidan och ändrade mina spår, har det tagit mig dryga sex år att få stabilitet under mina fötter.
På inga sätt ensam, jag har haft gott stöd och hjälp från när(a) och nya kära vänner - samt från en och annan av lite "äldre årgång".
Men i det stora och hela så går mina varmaste tackönskningar till den skara människor som "tog risken" att bekanta sig med mig och sedermera stå mig nära som vänner, min brokiga bakgrund till trots. För som det måste ha sätt ut för dem så kom jag "från ingenstans och med ett rykte inte värt att ens nämnas".
Men det spelade ingen roll för dem, och för det visar de kvaliteter starka som livet självt!
Och det folkens, det är stort...

Kommentarer
Postat av: Ronny Tveite

Takk igjen! Lenge siden sist. Du er fortsatt et forbilde, Kjell! Det er godt å se at det går fremover med deg også. Jeg har mye på hjertet, men skal skrive mer senere:-)

2010-10-27 @ 23:13:22
Postat av: Kjell

Takk selv Ronny!

Jeg ser virkelig frem til å ta del av dine ord! Ja, jeg liksom lengter!!!

:-)

2010-10-27 @ 23:18:02
URL: http://ktorum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0