"Kungarna av Tylösand".

Satt framför TVn igår tillsammans med tjejen och slappade när "Kungarna av Tylösand" började. Ett naturligt intresse flammade så klart upp då vi ju bor här och även befanns på stranden i somras när inspelningsteamet drog fram över stranden.
Men intresset dog lika fort som det kom, faktiskt redan vid presentationen av deltagarna. Det syntes lång väg vilka IQ-mässiga nivåer dessa människor låg på.
Det finns ingen anledning att gå närmare in på vad programmet gick ut på, för det är heller ingenting. Faktiskt ingen jävla ting!
Det är mig en fullständig gåta hur människor överhuvudtaget kan gå med på att kasta sig ut i den nationala etern på det här sättet?? Kan tänka mig att det sitter åtta par riktigt stolta föräldrar lite här och var i Sveriges land och som känner stor glädje att deras barn kommit med i TV - och på det här sättet! Att det också förmodligen är en serie som kommer spänna sig över ett antal veckor framöver torde väl inte precis vara till gagn för en eventuell latent panik ångest bland släktens medlemmar.
Nu är det väl inte precis något speciellt alls vid (framförallt killarnas!) deras beteende. Vi var nog alla ungefärligt på deras nivå under de tidiga vuxen åren - för det måste de väl ändå vara med tanke på alkoholkonsumtionen? Det mesta handlade väl om det som återspeglas i serien: festa, knulla brudar, allt insvept i ett skrämmande lågt utvecklingsnivå. Men att visa sig så på TV är mig fullständigt obegripligt... Jag har faktiskt svårt att se att ens ungdomar finner detta sevärt.
Sammanfattningsvis kan jag bara säga att jag blev sittande och skämmas. En obehaglig känsla rörde sig rastlöst runt om i mig och Tv stunden blev mer en plåga än ett nöje!
Fast, det tråkigaste med det hela är nog att bilden som kablas ut över landet av det underbara Tylösand är så missvisande som den här gängen skitungar förmedlar...
Och ja, kanal 5 har väl aldrig heller visat sig vara något kulturellt högsäte, vilket de återigen visar sig med all önskvärd tydlighet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0