Oerhört glad i själen! :-)

Det är nog fel att säga att jag inte skulle vara en glad person, även fast jag inte alltid finner den "strålande glöden" i mina egna ögon. Jag kan ofta titta på andra människor och "se en upplyftandehet jag inte känner igen i mig själv", så att säga. Men det gör mig trots det inte mindre glad, i allafall...
Som jag ser det, känner jag bara lite annorlunda, likt en annan tolkning av samma vers!
För livets spel är stort. Det är många faktorer i form av erfarenheter och upplevelser som skall klinga ihop och utgöra den personliga melodin - den melodi som blir ens sång, med den egna texten till; det egna livet!
Nej, glad är jag på alla sätt och vis, men jag är samtidigt en tyngd människa som nog bär spår av att ha burit kofferten i ett antal år och sånt, kan ta på krafterna!
Så även om jag inte alltid skrattar från öra till öra och liksom lyser av oskuldsfull glädje, så är jag oerhört glad i själen... Det är inte alltid det som syns spelar störst roll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0