Sjuk....:-(

Så har man blivit sjuk då... En halvkraftig förkylning har greppat taget i mig efter att jag tankelöst kastade av mig jackan här om dagen, då den första riktiga vårsolen strålade. Det var en underbart härlig dag med runt 20 grader i solen - men inte i den skarpa luften...
På ett sätt är det tacksamt att uppleva en sådan här förkylning. Jag minns då hur skönt det är att vara frisk och kry, redo att varje dag ha krafter att engagera mig i min träning. Just nu är jag långt ifrån den lusten - att träna, alltså.
Nu är det inte just förkylningen som håller mig borta från träningen. Nej, det är dels det kraftlösa som medföljer en förkylning visst, men jag har även ont i halsen.
Det är lite lurigt med halsont då sådant kan sprida sig mot till exempel hjärtmuskeln. Jag pratade med en gubbe på gymmet för ett tag sen som hade gjort just det, tränat med halsont och hade sedan utvecklat inflammation på hjärtsäckarna vilket slog ut honom fullständigt och han inte kunde träna alls på ungefär ett halvår... Sega sex månader ser jag framför mig att han måste ha haft och vill absolut inte ända upp så där!
Sedan kan det ju naturligtvis gå ännu värre än som så, om man har otur och det känns väl inte heller som något alternativ...
Nej, nu blir det till att bli frisk helt enkelt. Ta fram en bra bok (vilket det finns rätt många av) och hålla sig bakom hemmets stängda dörrar fram tills... det blir dags att åka till jobbet. För jobba, ja se det går inte att komma ifrån hur sjuk man än skulle känna sig....
:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0