Lite mer än som i "landet lagom..."

Målinriktning samt dedikation, tror jag är av ohyggligt stor vikt om man vill nå specifika och kanske framförallt, höga mål i livet. Många av oss nöjer oss med "den svenska lagomheten" som den så populärt har blivit kallad, som i sin tur nog skapar en något moderat hållning till mycket. På både gott och ont så klart, men skall man nå de riktigt fina höjderna, så lär det krävas lite mer än så!
Jag tränar själv ganska mycket. Jag tränar tillräckligt för att kunna se linjerna mellan lagom och vad som krävs för att nå de riktigt fina höjderna. Jag tränar så hårt så att jag vet hur ett stenhårt gympass ser ut, jag kör nog med cardio för att förstå vilken uppoffring de lägger ner de som vill sänka sin kroppsfettprocent andel till långt under 10 och jag äter bra nog för att begripa vilken otrolig diciplin de besitter som genomgår den strängaste av dieter för att nå sina utsatta mål. Och jag har den största respekt för dem!
Jag säger inte nu att jag håller på eller skulle klara av att genomföra dessa steg jag nyss nämnde, utan jag säger att jag fattar hur långt de måste gå för att göra det! Och den som inte kan känna djupaste respekt för det arbetet, befinner sig nog långt in mot mitten av "landet lagom!"
...
Disciplinen i vardagen tror jag är det momentet som kräver den största uppoffringen om exceptionella resultat skall kunna uppnås. Kontiniuteten är ett A och O moment i sammanhanget och lär ta ut sin rätt i det sociala livet lika mycket  som det gör i samlevnadslivet - det är jag övertygad om.
För den högt satsande atleten måste ha uppbackning på en nivå som för en vanlig Svensson skulle sträckt sig långt långt ut från "det lilla landet lagom", var så säker.
Det är här (eller till och med en bra bit innan!) vägarna skiljer sig från varandra och nog är det bra, tycker jag. Det behöver vara så för att skapa gränser mellan de olika "lägren", om jag säger så. Det enda jag nog kanske saknar är lite mer noggrannare information till grupperna lite längre ner på "satsningsskalan" om hur relationerna i sin helhet fungerar - och då menar jag nog kanske främst kosttillskottsindustrins friskt spinnande hjul!
Det hjälper alltså endast föga att inta stora mängder med dyra tillskottspreparat av aminosyrer, protein, alla dessa varianter, fettförbrännare hit och dit etc etc... Egentligen skulle man även haft en liten "förklaringsruta" vid varje bild där utövare poserar i reklamutskick om dessa produkter om att utövarna har bantat ner sig på stränga dieter, tränat si och så mycket för att uppnå den aktuella muskelpumpen, sprejats och solats OCH rakats innan bildsekvenserna tagits - de som vi visar i denna tidning just nu!
Alla som tränar hårt och mycket, känner till allt det här, men den största massan av tränande människor ligger ju i nivåer närmre landet lagom och blir i stor utsträckning vilseledd i allt detta, ja jag vågar påstå nästan förblindade..
...
Det är alltså upplagd för "big business" när det kommer till en branch där det handlar om att sälja produkter som skall främja människors kroppar. Det är inte tu tal om saken att det "in general" spelas på människors - och då i synnerhet unga människors - okunskap i frågorna kring produkterna som marknadförs med enorma biffar, upp-pumpade bjässar som efter sin stränga diet och i en makalös solbränna håller upp en frän och fräsch burk med proteinpulver i knät och framhäver denna som om den var orsaken till byggandet av denna kropp!
Förmodligen den största lögnen för dagen!
Det finns en gigantisk oärlighet bakom såna bilder och får i allafall mig att tänka på hur omfattande världens dubbelmoral egentligen är i dagens samhälle, när exempelvis atleter som Ronnie Coleman, Jay Cutler eller Branch Warren gör reklam för det eller det proteinpulvret. På inga sätt och vis en ärlig kampanj som till största delen vänder sig till en mycket ung skara köpare.
Det gäller inte alla. Väldigt många har fakta framför sig men det är inte dem jag visar till här och nu heller, utan det är till dem som inte vet - till dem som den här branchen skor sig på med, tycker jag nog allt, oschyssta medler!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0