Min egen lilla doktor.

Sitter här på morgonkvisten och praktiserar lite som "min egen lilla doktor". Har haft lite känningar i halsen de sista veckorna nu, en "sårhet" som inte vill ge med sig och som kommer i vågor utöver dagen - med sin topp på morgonen då jag vaknar (känns som om jag sväljer rostig taggtråd!).
Egentligen skulle jag varit på min morgonpromenad just nu, men väljer bort den och tänker istället använda de krafterna till att uppsöka vårdcentralen lite senare under dagen. Jag går på semester i morgon efter dagens pass och om mina farhågor stämmer (halsfluss), så vill jag nog kliva på den oundvikliga antibiotika-kuren så snart som möjligt...
Har haft halsfluss en gång innan och symtomen är oroväckande lika med de jag känner nu. Jag har ju i och för sig misstänkt detta i över en vecka nu, men har istället för att - då, för en vecka sen - uppsöka läkaren direkt, skjutit undan den tanken och istället hoppats på att det hela skulle gå över, nästa dag. Tydligen är inte så fallet, för här sitter jag som dagt nu och kan i princip inte svälja... Och ingen träning blir det heller vilket, roligt nog är det som jag tycker är tråkigast i det här, ha ha ha; lite ont i halsen kan jag ha, men går det ut över min träning ja då får jag uppsöka läkarvård...
..
Och när jag nu är inne på ämnet läkarvård så är det svårt att komma ifrån tacksamheten till det samhället vi lever i. Att vi när som helst bara kan stövla in på närmsta klinik i princip, och få den undersökning som behövs. Den tryggheten, säkerheten det skapar är någonting - åtminstone jag - måhända glömmer bort mellan de olika varven men som, när det behövs är värd varenda skattepeng man lägger ner! Tillsammans med fri skolgång till alla barnen i detta landet så är läkarvården det som jag kanske känner mest för, både trygghet och stolthet!
Att den finns tillgänglig är ett A och O för oss människor som lever och har levt och för all del, kommer attleva!
Glöm aldrig det Kjell Törum, GLÖM ALDRIG DET!

Kommentarer
Postat av: Nicole

Nice blogg! Hur länge har du haft din blogg?

2011-07-13 @ 21:58:04
URL: http://djurförsäkring.net
Postat av: Kjell

Tackar! :-)

Jag har väl haft den i ett drygt år, skulle jag tro...

2011-07-13 @ 22:04:24
URL: http://ktorum.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Intressant blogg! Det märks att du gillar att skriva!

2011-07-20 @ 19:41:28
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0