En glad midsommar!

Det var trevligt igår. Nog en midsommarfest till ända i ett uselt väder där vind och regn rådde men som inte heller i år kunde "slå omkull" ett gott lag!
Godsakerna flöt runt borden från första timmen med allt vad det innebar; chips, ostringar och smågodis, tårtor sill och potatis, prinskorvar, köttbullar och dippar av smältsmör,tzatsiki och guacemole. Grillat kött och varma baguetter, ostar, frukter och färska jordgubbar - ja, Gud vet vad.... Drycker och bra musik i alla dessa vanda varianter (vad gjorde folk innan spotify???:-). Quiss och sällskapspel som sig hör och bör. Hundar som springer omkring... Kort och gott en glad glad midsommar!
Lite av en tradition har det nästan blivit at den samma gängen samlas för att fira denna sommarens höjdpunkt och förutom "oss vanliga" så är det också alltid ett gäng nya bekantskaper vid varje tillfälle. Trevligt tycker jag och samtidigt, om jag ser till den stora bilden, en finfin träning för mig som person då det här med att träffa nya människor varit ett litet "issue" för min del...
Det bottnar återigen i den historia jag bär så det är inget jag inte vet om eller för den delen behöver att bry mig med eller längre brottas med. Men själva känslan gör sig påmind på ett pytte litet sätt ändå, när tillfällen som gårdagen dyker upp...
Det blir alltså lättare för varje år som går märker jag under dessa tillställningar, och att jag väljer att se på dem (i efterhand) som måttstockar för mitt eget lilla "tillfrisknande" är det ju ingen annan än jag som vet om, ha ha...
Och att man har trevligt är ju odiskutabelt...
:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0