Så mycket mer än vad som syns för ögat!

Då börjar flytten närma sig på allvar! Det är bara dagar kvar nu tills nyckeln dras om för sista gången här i lägenheten och ett ganska stort kapitel ser sitt avslut. En liten lägenhet som gett så mycket och markeringen den gjort, i framförallt mitt liv kommer på ingalunda vis glömmas; den äntliga fasta punkten...
För när jag kom hit för första gången för snart sagt sex år sedan var det med en aura insvept i en mäktig osäkerhet. Ingenting var fast i mitt liv, ingenting var bestämt eller på något sätt avgjort eller utstakat. Jag kom hit på vinst och förlust - och jag var inställd på förlust(...)
Den tid som då rådde var jag inte heller "herre över min egen dag". Jag var inte ens benägen att kalla mig själv en fri man, därför att själva begreppet då stod för mig som falskeligen. Den som läst mina tidigare inlägg känner till lite av bakgrunden till det och även om ingen hört det - inte ens jag själv då, - så ljöd startskottet den sensommardagen då jag satte min fot här nere för första gången...
..
Mycket har hänt som sagt, men det största egentligen, det som inte alls syns utan kanske tvärtom är den här lilla lägenhetens avgörande betydelse. Det är bevisat att man kan bygga stordåd på en pytteliten grund, att förutsättningarna inte behöver torna upp sig mot skyarna redan från första början. Att den längsta resan börjar med första steget, är en sanning klarare än dagen och att kärlek är så mycket mer än vad som syns för ögat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0