"Same planet - another world"

Har i många många år alltid haft en svår tid när julen dragit sig allt närmre. Minnena har kommit ljudligt med den fallande snön, kylan och mörkret - minnen av svår karaktär.
Långt senare i livet, efter att tonårens sista grepp släppt taget om mig bedrev jag den mest uppenbara flykt jag någonsin varit kapabel till, ett sätt att leva som i stort sätt formade och kostade mig stora delar av mitt eget liv.
Jag började radera ut min självkänsla. Mitt självförtroende var sen länge som bortblåst med de isande vindarna som strukit kring mig  genom ungdomen, viljan - den positiva, skapande kraften fanns inte längre spåret av - och dagern förde endast med sig ett allt djupare och krävande mörker.
När julen kom kunde jag inte längre se mig själv...
Så jag strök. Jag försvann likt så många andra. Jag äntrade en värld som, likt den här, befann sig alltjämt i takt med tiden, min tid, den tid jag valde att ta till mig.
"Same planet - another world" så att säga...
Visst finns det parallella medvetanden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0