Midsommar..

Vad snabbt tiden ibland kan uppfattas om man tar fäste vid vissa utmätta punkter. I morgon är det (återigen) midsommar - på gott och ont, en av de mest festiva dagarna om året och förmodligen i höjd med julen, en av de höjdpunkter som sätter sig i våra minnen oavsett hur man ser på denna dagen.
 
Dagen innan midsommar ja.. Jag sitter här och tittar utöver havet. Dagen är redan nu klarblå och nästan lite "somrig syrlig", där bakgrundsljuden till stor del består ut av alla dessa häckande kråkor i träden utanför. Hade jag varit mer lättretlig skulle jag blivit tokig - men det är jag inte, lätt retlig, alltså...
Midsommar är för mig, också en tid då jag lätt kan reflektera över den närmast gångna tiden. På något sätt står mina perspektiv i ett allt klarare ljus kring denna tid, som att sinnet skärps. Det finns några sådana stunder, dagar, tider om året då ett behov av att "se en helhet" träder fram i mig.
Det är viktigt - iallafall för min del - att se min roll i mitt liv, med klara ögon. Jag skulle nästan kunna säga äntligen i sammanhanget, men nu börjar åren gå sedan dess, och kan därför välja bort det som alternativ. För som sagt, tiden går och det har förflutit några midsommrar sen läget var helt annorlunda än det är idag, i år.
 
Nu har man blivit en Svensson! En "helt vanlig tråkmåns" med ett liv i bagaget, en framtidsutsikt och en mening i hand. Det finns en fast struktur som inte längre flyter i väg. Det finns balans och det finns massor av skratt varje dag!
Det finns alltså hopp... och vägar att nå fram till dessa! Piece of cake, faktiskt när jag nu ser i backspegeln på allt ihopa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0